W jakim kierunku idzie SEO w Polsce?

4.9
(18)

Pozycjonowanie stron www to nadal najtańsza i najbardziej efektywna forma promowania swoich produktów oraz usług w wyszukiwarkach internetowych. Mimo niektórych negatywnych głosów, pozycjonowanie w Polsce ma się dobrze, a coraz częstsze zmiany sprawiają, że na rynku utrzymują się tylko wytrwali gracze. Coraz większe wymagania ze strony Google, które mają eliminować z wyszukiwarki spamerów, sprawiają, że niektóre firmy proponują absurdalne oferty, psujące rynek. Mowa tutaj o obietnicach wzrostów sprzedaży czy ruchu na stronie o kilkaset procent. Oferty takie pokazują do czego może posunąć się człowiek, aby za wszelką cenę przyciągnąć nowego klienta. Niestety takie oferty doprowadzają do psucia całego rynku i do niszczenia zaufania wśród potencjalnych klientów. Kierunek w jakim idzie branża SEO w Polsce, zaczyna przypominać regres zamiast progresu. W branży SEO, jak i w każdej nowej, które się dopiero rozwijają, co jakiś czas pojawiają się podmioty czy osoby prywatne, które chcę wejść, zarobić i szybko wyjść. Dlatego też co roku powstaje tak wiele nowych podmiotów z branży SEO.

Bum na SEO w Polsce już dawno się skończył, a czasy, kiedy organizowano konkursy SEO bezpowrotnie przeminął. Popularność for branżowych nie cieszy się już tak dużym powodzeniem, jak w czasach największego rozwoju. Rzadko kiedy organizuje się już imprezy SEO. Niestety, ale SEO stało się jedynie dodatkiem do ogólnie pojętego marketingu internetowego. Na rynku jest niewiele agencji, które zajmują się tylko pozycjonowaniem. Wszystkie zmiany, które zaszły od czasu bumu SEO w Polsce, sprawiły, że rynek dojrzał i pozostały na nim podmioty, które widziały i widzą w SEO coś więcej, niż tylko okazję na zrobienie biznesu. Najlepszym przykładem odejścia od SEO ludzi czy podmiotów, którzy nie nadążyli z zachodzącymi zmianami w wyszukiwarkach, jest coraz więcej dostępnych szkoleń SEO. Oczywiście znajdą się osoby, które powiedzą, że szkolenia powodują rozwój branży. Należy jednak samodzielnie odpowiedzieć sobie na pytanie, kto sprzeda na szkoleniu informacje, które dają mu przewagę nad konkurencją i pozwolą mu zarabiać pieniądze?

W czasach, kiedy strony www mógł pozycjonować każdy, znalezienie szkolenia SEO było nie lada wyczynem. Nie było jednak problemu ze znalezieniem konkursu czy imprezy związanej z SEO. Brak schematyczności w SEO odstrasza ludzi, którzy chcieliby się nauczyć pozycjonować strony www, ale nie mają w sobie siły, aby zacząć. Jeśli w SEO coś się zmienia, to zmienia się prawie wszystko i trzeba cały czas uczyć się wszystkiego na nowo. SEO w Polsce od jakiegoś czasu próbowano bardzo uprościć i pokazywać je jako coś, co składa się jedynie z optymalizacji strony i linkowania oraz potrzebnego czasu, aby nasza stron znalazła się w TOP10 wyników wyszukiwania Google. Oczywiście mechanizmy te przestały się już sprawdzać i aby pozycjonować strony www, należy w sposób ciągły pogłębiać swoją wiedzę oraz poświęcać coraz więcej czasu. W pozycjonowaniu wszystko tak szybko się zmienia, że nawet podczas urlopu trzeba poświęcać czas na pracę. Wynika to z faktu, iż praktycznie każdego dnia Google coś dodaje lub modyfikuje.

Rynek SEO w Polsce staje się coraz stabilniejszy i od jakiegoś czasu wchodzi w fazę profesjonalizacji. Wymagania, jakie stawiają agencje kandydatom na stanowisko specjalisty SEO, pokazują, że pozycjonowanie w Polsce wymaga zaangażowania. Branża SEO w Polsce przeżyła już wszystkie choroby wieku dziecięcego oraz nalot pseudo specjalistów, którzy mieli negatywny wpływ na rynek. SEO w Polsce wymaga zaangażowania więcej niż jednej czy dwóch osób, co sprawiło, że niemożliwym stało się pozycjonowanie zupełnie w pojedynkę, bez odpowiedniego zaplecza w postaci narzędzi, zasobów ludzkich oraz chęci do prowadzenia testów czy badań.

4.9 / 5. 18

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *