Pozycjonowanie stron www – forma reklamy z dużą stopą zwrotu

4.9
(20)

Pozycjonowanie stron www to najtańsza oraz najbardziej skuteczna metoda pozyskiwania klientów. Korzystając z dowolnej formy reklamy, przedsiębiorcy prowadzą analizy, które mają wykazać, ile udało się zarobić, inwestując w reklamę. Radio, telewizja czy prasa to media, w których koszt zakupu reklamy jest najwyższy, a przychody ze sprzedaży nie są w stanie niekiedy pokryć kosztów inwestycji. Naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy skrupulatnie analizują na co wydają pieniądze, wychodzi pozycjonowanie stron www, które jest usługą tanią, skuteczną i nie jednorazową. Kupując reklamę banerową musimy się liczyć z tym, że zniknie ona po wyczerpaniu się budżetu. Inaczej jest w  przypadku SEO, nawet po zakończeniu współpracy z agencją, efekt pozostaje na kilkanaście miesięcy. Pozycjonowanie jest stosunkowo tańsze niż pozostałe formy reklamy, ponieważ klient wnosi stałe opłaty. Płacąc np.: minimalną kwotę 1500zł miesięcznie za pozycjonowanie, wystarczy sprzedać np.: jedną usługę lub kilka produktów, aby nastąpił zwrot kosztów poniesionych na pozycjonowanie. Wszystko co sprzeda się dodatkowo, jest już zyskiem dla firmy. W przypadku innych form reklamy w cenie 1500zł, może być ciężko znaleźć reklamę, która będzie aktywna 24h na dobę przez 30 dni w miesiącu.

Skuteczność reklamy wynika przede wszystkim z jej powtarzalności. Im częściej potencjalni klienci trafią w Internecie na twój sklep czy stronę www, tym większa rozpoznawalność Twojej marki, a co za tym idzie wyższa sprzedaż. Pozycjonowanie jest jedyną formą reklamy, która w ramach jednego, rozsądnego budżetu jest w stanie pracować na rozpoznawalność naszej marki. SEO to także brak narzucania się za pomocą nachalnego pokazywania naszej reklamy. Wiele osób stosuje w swoich urządzeniach systemy, które blokują nachalne reklamy. Dzięki blokowaniu reklam, może się okazać, że nasza reklama dociera tylko do części użytkowników. Pozycjonowanie jest jedną z niewielu form reklamy, która pozwala, aby potencjalni klienci znaleźli nas sami, jeśli będą poszukiwali w danym momencie produktu, który sprzedajemy, czy usługi, jaką świadczymy. Pozycjonowanie daje dużą stopę zwrotu z poniesionych inwestycji na agencję reklamową. SEO pracuje na naszą rozpoznawalność cały czas, co sprawia, że każdy kolejny miesiąc prowadzonej kampanii działa na naszą korzyść.

W przypadku innych form reklamy trzeba się z tym liczyć, że opłata będzie wynosić np.: 2000zł budżetu dla firmy, która opublikuje naszą reklamę, plus np.:700zł za obsługę dla agencji. W zależności od tego, gdzie reklama jest zamieszczona, budżet może skończyć się dość szybko np.: po tygodniu kampanii. Pozycjonowanie jest najnowocześniejszą formą reklamy, jaka w tej chwili istnieje na rynku. Jest odpowiedzią na oczekiwania użytkowników, którzy chcą mieć wybór kiedy i co chcą oglądać. Promowanie stron www w wyszukiwarkach internetowych to jedna z niewielu form reklamy na miarę XXI wieku. Nawet przestarzała ulotka czy gazeta reklamowa jest już nieskuteczną formą reklamy i jest droższą formą reklamy od SEO. Ulotka musi zostać zaprojektowana, wydrukowana oraz dystrybuowana. Koszt takiej kampanii jest kilka razy wyższy niż SEO. Podobnie jest z banerami rozwieszanymi na płotach czy ścianach firm. Mało kto zdaje sobie sprawę, że tego typu reklama widziana jest głównie przez ściśle określoną grupę ludzi, np: pasażerów autobusów, którzy każdego dnia pokonują tę samą trasę do pracy czy szkoły.

4.9 / 5. 20

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *