Pozycjonowanie stron internetowych – Jak powinno wyglądać?


Audyt strony www:
W skład audytu wchodzą czynności mające na celu sprawdzenie, czy strona nie jest poblokowana, czy nie ma filtra czy bana. Sprawdza się, czy na stronie znajdują się niezbędne elementy wzmacniające jej pozycję w wyszukiwarce. Szczegółowy audyt trwa kilkanaście godzin, ponieważ wykonuje się go przeważnie ręcznie, a tylko w części za pomocą narzędzi analitycznych, aby nic nie umknęło uwadze. Sprawdza się również, czy strona była już pozycjonowana oraz jakimi metodami.Optymalizacja:
Wdrożenie optymalizacji może trwać nawet kilkanaście godzin, a wszystko zależy od jakości strony oraz prac, jakie należy wykonać.
Wykonanie audytu oraz optymalizacji jest usługą wliczoną w pozycjonowanie. Jest to kluczowa czynność umożliwiająca skuteczne pozycjonowanie strony www.

W niektórych przypadkach, aby można było rozpocząć pozycjonowanie, należy wytropić i pousuwać szkodliwe linki prowadzące do strony. Wymaga to czasu i specjalistycznej wiedzy.

W skład optymalizacji wchodzi

– Poprawa kodu źródłowego strony www

Optymalizacja metadanych

– Jeśli strona tego wymaga ( rozbudowa o wartościowe treści )

– Poprawa linkowania wewnętrznego strony

– Uzupełnienie kodu strony o brakujace elementy

– Odpowiednie oznaczenie elementów, które są dla wyszukiwarki niewidoczne
– Podpięcie strony do Google analytics

– Poprawa grafik na stronie i dodanie brakujących tagów
– Stworzenie i dodanie do strony pliku robots.txt
– Stworzenie i dodanie do strony www mapy strony
– Dodanie do strony narzędzi dla webmasterów

Przygotowanie strategii pozycjonowania:
Proces ten polega na opracowaniu strategii pozwalającej dopasować działania w taki sposób aby efekt był szybki oraz trwały. Pozycjonowanie zawsze odbywa sie zgodnie z zasadami google, aby klient nie otrzymał bana czy litra podczas wykonywania prac. Strategię należy zawsze przedyskutować z programistą oraz copywriterem, który będzie brał czynny udział w procesie pozycjonowania.

Strategię pozycjonowania ustalamy indywidualnie dla każdego klienta. Nie działamy schematycznie, a w pełni przemyślany sposób.

Rozpoczęcie prac:
W zależności od technik, należy przystąpić do przygotowania miejsc, które posłużą do promocji strony w sieci. Nie chodzi tutaj o zakładanie nowych stron zapleczowych bez żadnej wartości, lecz o dokonywanie wpisów w miejsach powszechnie odwiedzanych, czy znanych. Opracowanie listy takich miejsc może potrwać kilka dni.

Korzystamy z kilkuset ogólnodostępnych serwisów polskich jak i zagranicznych, które odwiedzane są przez miliony użytkowników z całego świata. Nie zakładamy wielu bezwartościowych serwisów, których nikt nie odwiedza. Posiadamy własne zaplecze, które istnieje od kilku lat i odwiedzane jest przez setki osób.

Pozycjonowanie:
Każdego dnia należy dodawać linki prowadzące do stron w liczbie bezpiecznej. Nie powinno się robić tego za pomocą SWL-i, automatów, półautomatów czy mieszarek tekstów. Ręczne dodawanie wpisów polega na tworzeniu unikalnych i wartościowych treści, które będą promowały stronę w internecie. Czas, jaki jest potrzebny do stworzenia kilkunastu unikalnych tekstów, sięga kilku dni. Teksty takie pisane są przez copywritera. W procesie pozycjonowania udział bierze kilka osób, które są odpowiedzialne za
różne zadania.

Każdego dnia należałyby poświęcać przynajmniej 3 godziny dziennie na prace związane z pozycjonowaniem konkretnej strony, czyli na dodawanie linków. Po analizie linków prowadzących do niektórych stron, widać, że dla niektórych pozycjonowanie to proces dodania w jednej chwili 3000 linków za pomocą SWL-i. Jest to zjawisko nagminne, psujące zaufanie do uczciwych firm pozycjonerskich.

Czasami klient ma tak zniszczoną i zainfekowaną stronę, że osiągnięcie efektu jest niemożliwe, albo wymaga wiele czasu, który należy poświęcić na jej wyczyszczenie.

Jest to efekt myślenia, że pozycjonowanie stron to czynność, którą można wykonywać bez odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia.

W skrajnych przypadkach klient na drodze sądowej dochodzi roszczeń za zniszczony wizerunek w sieci.

Każda czynność związana jest z konkretnymi kosztami. Za wpis w dobrym miejscu należy dokonać opłaty. Pracownicy, którzy wykonują swoją pracę, nie robią tego za darmo. Dlatego też stawki za pozycjonowanie rosną wraz z oczekiwaniami klientów i czynnościami, jakie należy wykonać w trakcie pozycjonowania. Pozycjonowanie to proces, który wymaga czasu i nakładów pracy, który jak każda inna praca kosztuje.

Największą zmorą specjalistów SEO są zmiany algorytmów. To, czy strona była pozycjonowała zgodnie z zasadami Googla poznaje się po nałożonych filtrach czy banach. Aby strona była odporna na takie działania, trzeba posiadać odpowiednią wiedzę oraz kreatywność, która pozwala uniknąć takich sytuacji. Droga na skróty z pominięciem żmudnej i systematycznej pracy, jest spowodowana chęcią osiągnięcia szybkiego zysku z pominięciem etyki pracy.

Zastanów się, czy chcesz, aby Twoja firma w sieci istniała w TOP10 przez długi czas i była postrzegana pozytywnie, czy, aby była tam przez krótki okres czasu i została zrzucona na dalsze pozycje.

Pozycjonowanie, jakie oferuje nasz firma jest usługą, którą można śmiało nazwać pracą w 100% uczciwą i stopniowo przynoszącą efekt. Nawet po zaprzestaniu pozycjonowania pozycje nie spadają.

Ocena