Najważniejsze fakty i mity o pozycjonowanie stron www

W sieci na temat SEO krąży wiele faktów oraz mitów, które dla młodych osób uczących się pozycjonowania, są często bardzo mylne. Otóż możliwość pisania tego, co się chce, sprawia że w sieci powstało wiele mitów na temat SEO, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Na szczęście istnieją miejsca, w których można przeczytać czasami wręcz brutalną prawdę na temat niektórych działań SEO.  Mowa tutaj np.: o kupowaniu linków czy korzystaniu z systemów wymiany linków SWL. Google tego typu działania uznaje za niedopuszczalne. W pozycjonowaniu istnieje wiele niezmiennych zasad, które wytyczają ścieżkę działania. Mimo to w sieci można trafić na wiele wpisów osób, które są zupełnie innego zdania niż Google. Jak więc szukać prawdy w sieci na temat SEO, skoro fakty są celowo odwrotnie interpretowane? SEO jest dziedziną piekielnie trudną i wymagającą od specjalisty SEO wielkiego zaangażowania, między innymi czasowego.   Dzisiaj już nie da się pozycjonować stron w taki sposób, jak robiło się to kiedyś, czyli szybko, prosto i bez ponoszenia kosztów.

Tak jak nie działają na 100% w skali roku genialne inwestycje, tak i nie ma idealnej recepty na  pozycjonowanie stron www.. Faktem jest, że w pozycjonowaniu nie ma już gotowych schematów działania i to do specjalistów SEO należy poszukiwanie nowych rozwiązań. Faktem jest to, że strona www czy sklep internetowy musi być w dynamiczny sposób dostosowywany do zachodzących zmian technologicznych na świecie. Natomiast mitem są informacje, że strony zapleczowe powinny być tworzone tematycznie pod danego klienta. Nieprawdą jest także często powtarzana teoria, że w pozycjonowaniu można dać 100% gwarancji. Zagwarantować można tylko to, że firma wykona wszystko, co zostało zadeklarowane ustnie czy pisemnie w umowie. Mitem w pozycjonowaniu są także wszelkie tezy mówiące o tym, że istnieją stałe czynniki rankingowe, które mają wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Otóż to, co działa na jednej stronie internetowej, nie musi działać na innej.

Mitem, który chyba najbardziej pozwala uwierzyć klientowi, że jego stronę pozycjonuje specjalista, jest mówienie na juniora, że jest specjalistą. W Polsce przyjęło się, że specjalista fajnie brzmi i można nim nazywać osobę np.: z rocznym doświadczeniem. Otóż człowiek staje się specjalistą  po przepracowaniu 7-10 lat w branży, wykonując oczywiście działania SEO dla dużych, jak i małych firm, a nie tylko dla małych. Mitem dość często powtarzanym przez klientów, jest mówienie, że stronę www można pozycjonować bez linków. Niektórzy wręcz twierdzą, że w dalszym ciągu liczy się liczba linków a nie ich jakość. W sieci krążą również informacje, które mówią o tym, że katalogowanie stron www przynosi efekty. Jest to również mit, który nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Mity w SEO powstawały i powstają po to, aby uwiarygodnić pewne działania. W sieci niestety krąży więcej mitów, niż faktów na temat pozycjonowania stron www. Wiele mitów sprawia, że wiarygodność do tego typu usług jest coraz mniejsza, co negatywnie wpływ na rozwój całej branży.

Chyba najbardziej powtarzanym mitem przez niedoświadczonych pozycjonerów, jest teza mówiąca o tym, że nie ma konieczności optymalizowania matadanych. Oczywiście metadane są niezbędne w procesie pozycjonowania i brak ich na danej podstronie, sprawia że domena pozycjonuje się bardzo słabo. Podobnie jest z mapą strony czy plikiem robots.txt, które są bardzo ważne w procesie pozycjonowania. Pozycjonowanie stron www jest dziedziną, która szybko się zmienia, na co największy wpływ ma rozwój technologiczny świata. Im szybciej rozwija się świat i zmieniają się potrzeby ludzi na całym świecie, tym częściej dochodzi do zmian algorytmów wyszukiwarki. Mitem są również wszystkie teorie mówiące o tym, że Google wprowadza zmiany, aby utrudniać pozycjonowanie. Gdyby nie dochodziło do zmian, to Internet  dzisiaj byłby jednym wielkim śmietnikiem pełnym spamu, czy niewidocznych dla nikogo miejsc, które by służyły tylko linkowaniu.

Jak oceniasz artykuł?

/ 5.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *