Jak wybrać dobrą agencję SEO?

4.9
(21)

Wybór dobrej agencji SEO nie jest tak łatwy, jak można się tego spodziewać. Tak, jak w każdej branży, tak i w SEO istnieją podmioty, które nie do końca podchodzą poważnie do tego, czym się zajmują. Mowa tutaj o agencjach, które wszystkie prace zlecają podmiotom zewnętrznym, zajmując się jedynie obsługą klienta. Tego typu firmy są najgorszym wyborem, jakiego można dokonać. Mało kto wie, że dość często zdarzają się sytuacje, że duża firma zleca pozycjonowanie agencji, a agencja zleca pozycjonowanie osobie prywatnej czy jednoosobowej agencji. Paradoksem takiej sytuacji jest fakt, iż prawdziwy wykonawca usługi nigdy by nie otrzymał szansy pozycjonowania dużej marki po takiej cenie, jaką otrzymuje pośrednik. Firmy, którym udaje się przekonać klienta do podpisania umowy, używają argumentów jakości oraz ceny, która jest z tym powiązana. Wysoka cena wiąże się z jakością, ponieważ płaci się za doświadczenie i najlepszych specjalistów. Niestety, ale realni wykonawcy niewiele mają wspólnego z zapewnieniami, jakie otrzymał klient. Zlecając pozycjonowanie agencji, trzeba mieć pewność, że pozycjonowaniem zajmą się specjaliści agencji, a nie przypadkowe osoby z zewnątrz, które zgodziły się być podwykonawcą za połowę stawki, jaką płaci klient.

Zlecanie prac podmiotom trzecim, pozwala agencjom maksymalnie obniżać koszty, maksymalizując swoje zyski. Agencje, które zlecają pracę na zewnątrz, dość często promują się w sieci jako doświadczone w wykonywaniu tego typu usług. W praktyce okazuje się, że nie mają żadnego doświadczenia, ponieważ nie wykonują żadnych usług samodzielnie. Doświadczenie agencji powinno opierać się na realizacji projektów na różnych poziomach. Mowa tutaj o doświadczeniu w pozycjonowaniu dużych firm, jak i tych małych. Jeśli ktoś z sukcesem pozycjonował duży sklep z wieloma produktami, to z pewnością poradzi sobie również z mniejszymi. Przy wyborze firmy SEO nie należy kierować się rekomendacjami, jakie są przedstawiane, ponieważ pisane są na prośbę agencji, a dość często ich treść układana jest przez samą agencję. Podobnie jest z komentarzami, które w dużej części są nieprawdziwe. Dobra agencja nie próbuje na siłę pokazywać, jak jest dobra w sposób opisany wyżej. Swoją wartość udowadnia wysoką jakością świadczonych usług. Dobra agencja, to agencja aktywna, czyli taka, która również dba o swoją stronę www.

 Warto sprawdzić czy agencja, z którą chcemy podpisać umowę na pozycjonowanie, ma własną stronę www oraz w jakim jest stanie. Czy jest aktualizowana treść oraz czy wpisy zamieszczane na blogu firmowym są cyklicznie dodawane. Nie warto ufać agencjom, które uważają się za ekspertów, a nie potrafią prowadzić skutecznego marketingu w sieci swojej firmy. W procesie pozycjonowania ważna jest także komunikacja z agencją SEO, a także czas odpowiedzi na wiadomości. Agencje widmo, czyli takie, które są jedynie biurkiem i telefonem, nie do końca dbają o ten aspekt. Złym wyborem są agencje, które np.: w przypadku braku efektów, maksymalnie utrudniają kontakt z osobami odpowiedzialnymi i zasłaniają się działem obsługi klienta. Dlatego warto zawierać współpracę z agencjami, które nawet jeśli coś im się nie udaje, odbierają telefony i starają się wdrażać plany naprawcze, aby pojawił się efekt. Nie zawsze wszystko idzie tak dobrze, jakby się tego chciało, ale z punktu widzenia uczciwości ludzkiej nie wolno blokować kontaktu klienta z odpowiedzialnymi za to osobami.

4.9 / 5. 21

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *