Jak ustala się stawkę za pozycjonowaną frazę?


Pozycjonowanie to specjalistyczna usługa, która w Polsce nadal jest nowością i niewiele osób jest w stanie wykonywać tego typu pracę z efektem. Wiele osób poszukujących pozycjonowania stron internetowych, nie bierze pod uwagę, że pozycjonowanie to coś, co wymaga mnóstwo pracy i nie jest to usługa jednorazowa tak, jak np.: układanie glazury. Pozycjonowanie to niekończąca się praca, która składa się z wielu czynności, w których uczestniczy więcej niż jedna osoba. Dlatego też stawkę pozycjonowania ustala się według następujących czynników. Pierwszym z nich jest konkurencja w wyszukiwarce Google, jaka pojawia się po wpisaniu danego hasła. Im większa konkurencja, tym wyższa cena za taką frazę. Drugim elementem jest optymalizacja, która polega na wprowadzaniu niezbędnych elementów do kodu strony, które wyszczególnią jej zawartość.

Kolejnym elementem, który ma wpływ na cenę pozycjonowania, jest zawartość strony. Jeśli witryna wymaga uzupełnienia jej o dodatkowe unikalne treści, to cena będzie wyższa. Ważnym czynnikiem jest także przeszłość witryny. Jeśli była już wcześniej pozycjonowana bez efektu, to możne znaczyć, że nie do końca stosowane były uczciwe techniki. Dlatego to również jest czynnikiem mającym wpływ na cenę. Czasami osiągnięcie efektu trwa np.:4 miesiące, co oznacza, że firma pozycjonująca musi wykonywać w tym czasie swoją pracę za darmo. W pracy tego typu udział biorą minimum 2 osoby a czasem 3. Pierwszą z nich jest specjalista SEO, a drugim SEO copywriter. Poza tym żyjemy w kraju, w którym płaci się podatki. W cenę pozycjonowania wlicza się np.: wpisy do katalogów stron, gdzie za jeden wpis, koszt sięga nawet 12zł. Następnie są koszty ponoszone za dodawanie wpisów z linkami do serwisów z wysokim PR, czy też koszty szeroko pojętego linkowania.

Pozycjonowanie stron www to proces ciągły, co oznacza, że niektóre czynności muszą być powtarzane codziennie. Oprócz tego wszystkiego, pozycjonowanie to ciągły nadzór nad stroną klienta oraz sporządzanie raportów z danych pozycji, które przesyłane są na bieżąco do klientów. Dlatego też pozycjonowanie nie może kosztować 30zł za frazę (płatne za efekt), bo firma pozycjonująca nie pokryłaby nawet poniesionych kosztów a osiągnięcie efektu byłoby raczej niemożliwe, czyli obie strony nie miałyby żadnych korzyści. Dlatego też coraz więcej firm oferuje usługi płatne abonamentowo, lecz ceny za frazę są dużo niższe niż płatność za efekt.

Oferta taka jest korzystna dla obu stron, ponieważ klient płaci dwa razy mniej, niż w przypadku płatności za efekt, a firma pozycjonująca może zaoferować tańsze usługi z możliwością osiągnięcia szybkiego efektu. Płatność tylko za efekt, pomału odchodzi do lamusa, bo mało którą firmę pozycjonującą stać na dokładanie do interesu przez np.: 4 miesiące. Dlatego osoby, które nie będą chciały zdecydować się na pozycjonowanie abonamentowe, nie znajdą się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, ponieważ tanie pozycjonowanie za efekt np. 10 fraz za 199zł ,sprawdza się tylko w 30%. Pozycjonowanie staje się stopniowo usługą, którą będzie tylko dla osób, którym realnie zależy na rozwoju swojej firmy.

Ocena
Wynik
1 based on 1 votes