Jak powinno się dodawać linki prowadzące do pozycjonowanej strony?

4.8
(18)

Pytanie takie pada najczęściej z ust młodszych specjalistów SEO czy klientów. Linkowanie jest jednym z najważniejszych elementów w całym procesie pozycjonowania. Liczba linków prowadząca do pozycjonowanej strony, która pomoże wprowadzić witrynę do TOP10 wyników wyszukiwania, nie jest sprawą oczywistą. Google bardzo skrupulatnie pilnuje, aby linki prowadzące do strony nie pochodziły ze źródeł niezgodnych z zasadami Google. Ważne, aby linki nie były kupowane przez nas samodzielnie lub przez osoby trzecie. Niedopuszczalne jest także kupowanie linków za pomocą systemów SWL (systemy wymiany linków). Niestety nie każda agencja czy osoba prywatna zajmująca się pozycjonowaniem, przestrzega tych zasad. Linki prowadzące do strony powinny być jak najbardziej naturalne, czyli dodawane do miejsc z których szybko nie znikną.

Naturalny link z natury jest to taki, który jest dodawany na dowolnej stronie, ponieważ właściciel uznał, że warto podzielić się tym, co się pod tym linkiem znajduje. Dlatego też jedną z cech linku naturalnego jest czas funkcjonowania takiego linku. Naturalne linki istnieją przeważnie bezterminowo, ponieważ jeśli ktoś taki link doda, to już go nie usuwa. Zniknięcie takich linków może być jedynie w momencie zakończenie funkcjonowania miejsca, z którego pochodzi link. Naturalny link dodawany jest bezinteresownie, czyli wszystkie miejsca, za które trzeba zapłacić za zamieszczenia linku nie dają naturalności. Dlatego też bardziej naturalny jest link dodany na forum internetowym niż w płatnym katalogu stron. Bardziej naturalny link pochodzi z własnoręcznie prowadzonego bloga niż z bloga, który umożliwia kupienie linku. Link naturalny to taki, który nie zawsze swoją treścią jest idealnie dopasowany do miejsca, gdzie jest zamieszczany. Linki nienaturalne to takie, które można po prostu kupić.

Przykładem mogą być gotowe pakiety linków z katalogów stron czy portali ogłoszeniowych. Google eliminuje właścicieli stron, którzy chcą iść na skróty i pomijać wszystkie zadania, angażując środki finansowe na zakup linków. Metoda tego typu została wyeliminowana, ponieważ nie miała nic wspólnego z równym dostępem do TOP10. Metoda kupowania linków faworyzowała firmy lub osoby prywatne, które posiadają duże budżety na ten cel. Dzięki temu, podmioty nie posiadające środków, nie były wstanie z nimi konkurować w osiąganiu pierwszej strony wyników wyszukiwania. Dlatego najlepszą metodą na dziś jest budowanie własnych stron zapleczowych oraz ich rozbudowa. Ciekawe tematycznie blogi są w stanie przyciągać coraz większą liczbę użytkowników, co będzie przekładało się na wartość linków.

Dobra strona zapleczowa powinna być pozycjonowana, rozwijana oraz porządnie zoptymalizowana. Oczywiście prawdą jest, że tak zwane martwe zaplecza, które nie są rozwijane, optymalizowane czy pozycjonowane, nie mają żadnej wartości. Procesu budowania, rozwoju oraz pozycjonowania nie da się przeskoczyć w żaden sposób. Nie można wyciągnąć z kieszeni pliku banknotów i stworzyć dobrych zaplecz w miesiąc , ponieważ historii nie da się kupić. Musi ona sama się tworzyć z upływem czasu, co jest z logicznego punktu widzenia czymś normalnym. Liczba linków prowadzących do pozycjonowanej strony powinna być dodawana w sposób umiarkowany, czyli nie powinno się dodawać np.: 200 – 300 w ciągu kilku dni.  Należy je dodawać stopniowo, aby pozwolić na ich zaindeksowanie i na reakcję wyszukiwarki. Dodając linki stopniowo do miejsc, które nie są martwe i generują ruch organiczny, można liczyć na wzrost pozycji pozycjonowanych słów kluczowych.

4.8 / 5. 18

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *