Czym jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych?


Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, to usługa polegająca na wygenerowaniu na stronie klienta jak największego ruchu. Jak pokazuje życie, obecność w TOP 10 nie zawsze przynosi zakładany przez klienta cel w postaci zwiększonej sprzedaży czy większej ilości zapytań ofertowych. Coraz większa konkurencja w wielu branżach oraz precyzja we wpisywaniu fraz do wyszukiwarki, sprawia że pozycjonowanie nie jest już procesem mającym tylko wprowadzić klienta do TOP 10 pod konkretną frazę, ale umieszczenie go w takich miejscach pod konkretnymi frazami, aby użytkownik kliknął właśnie w ten link. Dlatego tak ważny jest dobór słów kluczowych oraz argumenty, które przekonają klienta, aby postawił właśnie na takie rozwiązania. Czasami klienci podają słowa kluczowe bardzo ogólne i po wprowadzeniu ich do TOP 10 nie osiągają zakładanego efektu, narzekając, że stracili kilka miesięcy czasu. Dialog i porozumienie z klientem, to jeden z czynników umożliwiających wdrożenie skutecznego pozycjonowania witryny.

Przykładem chybionej frazy, która nie przynosi efektu sprzedażowego jest np. słowo spodnie. Jest to pojęcie bardzo ogóle i odnosi się do odzieży w przedziale cenowym np: od 90 zł do 5000 zł. Osoby szukające w sieci spodni, przeważnie wiedzą czego szukają i jaki mają na to budżet. Dlatego korzystniej jest postawić na fraz z konkretną marką, czy rodzajem spodni. Frazy takie nie generują tak wielu odsłon jak fraza ogólna, lecz przynoszą efekt, jakim jest zapytanie ofertowe lub sprzedaż. Efektem pozycjonowania nie można nazwać posiadania 400-tu dziennie odsłon i zero zapytań czy sprzedaży, ale efektem jest konkretny poziom sprzedaży danego produktu/usługi. Im większa sprzedaż, tym lepszy efekt pozycjonowania.

Każdy klient ma inną wizję promocji swojej strony w sieci i czasami neguje porady specjalistów, tracąc w finale czas oraz pieniądze. Największy sukces sprzedażowy odnoszą firmy, która oferują swoje produkty/usługi konkretnej grupie docelowej, a nie wszystkim. Pozycjonowanie się na frazy, pod jakimi znajdują się największe firmy z tej samej branży jest największym błędem, ponieważ mała firma nie jest w stanie zaoferować tak atrakcyjnej oferty jak duży koncern. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych zależy również od ilości fraz. Pozycjonowanie na 4-6 fraz rzadko przynosi zakładany efekt, chyba że branża jest bardzo niszowa i nie ma dużej konkurencji. Skuteczne pozycjonowanie jest w przypadku, kiedy strona obecna jest w TOP 10 pod 20 -30 słowami kluczowymi. Efektywne pozycjonowanie to takie, które przynosi przede wszystkim korzyści klientowi, ale i firmie pozycjonerskiej, która podjęła się wykonania zlecenia. Jest to ważne w kontekście długotrwałej i owocnej współpracy.

Jak oceniasz naszą stronę?

/ 5.

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!