30 kroków do zaplanowania efektywnego pozycjonowania strony www dla Twojej firmy

30 kroków do zaplanowania efektywnego SEO dla Twojej firmy

1. Określ, do jakiej grupy odbiorców skierowane są Twoje produkty oraz usługi.
2. Kieruj swoje usługi do podmiotów/osób prywatnych, których budżet odpowiada Twojemu cennikowi.
3. Nie próbuj konkurować z największymi koncernami, które posiadają mocną pozycję na rynku oraz milionowe budżety na reklamę.
4. Zaproponuj swoim odbiorcom produkt/usługę, które będą atrakcyjne na tle konkurencyjnych ofert.
5. Dobierając słowa kluczowe, zastanów się, czy chcesz pozyskiwać klientów tylko z regionu, gdzie prowadzona jest działalność czy z terenów całego kraju.
6. Przygotuj swój cennik w taki sposób, aby oferta była konkurencyjna na tle innych ofert.
7. Zaproponuj potencjalnemu klientowi możliwość szybkiej i sprawnej komunikacji. Odpowiadając na zapytanie ofertowe po kilku czy kilkunastu godzinach działa na twoją niekorzyść.
8. Zamieść na swojej stronie internetowej merytoryczne treści, które odpowiedzą na pytania potencjalnych klientów.
9. Na stronie internetowej zamieść formularz, który nie będzie wymagał podawania wielu danych osobowych.
10. Nie podejmuj żadnych działań pozycjonerskich na własną rękę, jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy.
11. Zadbaj o sprawną komunikację na swojej stronie www/sklepie internetowym. Spraw, aby droga do wysłania wiadomości czy dokonania zakupu wymagała jak najmniej kroków.
12. Nie upodabniaj się na siłę do swojej konkurencji, a wypracuj oryginalny wizerunek, który sprawi, że Twoja firma będzie się wyróżniała.
13. Niech twoja strona www/sklep internetowy będzie budowana i rozwijana z uwzględnieniem użytkownika, a nie tylko wyszukiwarek.
14. Zachowaj odpowiednie proporcje pomiędzy tekstem a grafiką na stronie internetowej.
15. Na stronie głównej wyeksponuj elementy, na których chcesz skupić uwagę użytkowników.
16. Zadbaj o przeprowadzanie profesjonalnego oraz szczegółowego audytu SEO.
17. Nie stosuj systemów wymiany linków, które mogą zaszkodzić Twojej witrynie.
18. Spraw, aby wszystkie elementy znajdujące się na stronie www były widoczne dla googlebot.
19. Zgłaszaj do Google wszystkie nowe elementy, jakie dodajesz na swojej stronie.
20. Usuwaj z indeksu Google podstrony, które już nie istnieją, lecz nadal pojawią się w wynikach wyszukiwania.
21. Dbaj, aby serwer, na którym znajduje się strona www/sklep internetowy działał bez zarzutów.
22. Nie zamieszczaj linków prowadzących do Twojej strony w miejscach, z których nie będzie możliwości ich usunięcia.
23. Nie zamieszczaj linków w miejscach, które powstają tylko na chwilę, a po roku czy dwóch bezpowrotnie znikają.
24. Nie spamuj swojej strony, zamieszczając wpisy w komentarz artykułów z linkiem zwrotnym.
25. Nie ukrywaj na swojej stronie treści, które są widoczne dla wyszukiwarek a niewidoczne dla użytkowników.
26. Zamieszczaj linki w miejscach, które istnieją dłużej niż dwa lata i są na bieżąco rozwijane.
27. Zadbaj o to, aby strona poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.
28. Staraj się ściągać ruch na swoją stronę z innych miejsc niż tylko wyszukiwarka internetowa
29. Nie przeprowadzaj częstych zmian na swojej stronie, które mogłyby zaburzyć wypracowaną już pozycję fraz.
30. Na bieżąco monitoruj swoją stronę w Google search console i eliminuj pojawiające się błędy.